Τα βιβλία των παιδικών μας χρόνων



Όλοι όσοι αγαπούν την ανάγνωση έχουν σίγουρα φυλαγμένα μες την καρδιά τους τα πρώτα βιβλία που διάβασαν ως παιδιά. Εκείνα που τους μύησαν στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας, που τους ταξίδεψαν μακριά ακόμη κι αν βρίσκονταν στο παιδικό τους δωμάτιο. 
Καλοκαιρινά μεσημέρια, βράδια χειμωνιάτικα, Σαββατοκύριακα ήμουν πάντα αγκαλιά με ένα βιβλίο. Σας παρουσιάζω λοιπόν, τα δικά μου αγαπημένα που οι εικόνες τους, τ' αρώματά τους κι οι απίθανοι διάλογοι έχουν μείνει χαραγένοι στη μνήμη μου.





ΕΥ-ΠΟ; ΛΥ-ΠΟ; είναι η συνθηματική ερώτηση που ανταλλάσσουν μεταξύ τους η Μέλια και η Μυρτώ λίγο πριν κοιμηθούν.
Δυο μικρές αδερφές που ζουν σ' ένα νησί του Αιγαίου το 1936 ακούνε τον παππού τους να τους μιλάει ώρες ατέλειωτες για τους "αρχαίους" του, ανυπομονούν να ανταμώσουν με τους φίλους και τις φίλες τους από τα τσαρδάκια σαν έρχεται το καλοκαίρι, μα πάνω απ' όλα τρελαίνονται με τις μαγικές ιστορίες του καπλανιού που τους διηγείται ο ξάδερφός τους ο Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα.

Το καπλάνι -όπως το λένε στο νησί-, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. 
Τι συμβαίνει μια ζεστή μέρα του Αυγούστου που αναστατώνει τη ζωή των κοριτσιών και των δικών τους;
Ποιος θέλει να βλάψει το καπλάνι;



Η Αννα είναι μαθήτρια δημοτικού και σκέτος πονοκέφαλος για τη μαμά της..Ολο φωνάζει.Και τα θυληκά,ακόμα λέει,δεν πρέπει να έχουν μεγάλο στόμα ούτε μεγάλο μποι ούτε μεγάλη ιδέα.Η Αννα όμως δεν λογαριάζει,έτσι κι αλιώς,τον εαυτό της για θυληκό. Τι συμβαίνει όμως στην Αννα,όταν η γυναικεία της φύση αρχίζει και παίρνει το επάνω χέρι; 


Με λένε Δαμιανό. Είμαι οχτώ, περίπου, χρονών κι αυτό εδώ το βιβλίο το έγραψα ολάκερο μόνος μου. Μοναχά τον τίτλο του τον βρήκε η Ασπασία. Ποιά είναι αυτή; Μα μη μου πείτε πως δεν ξέρετε την περίφημη μεγαλύτερη αδελφή μου! Λοιπόν διαβάστε αυτά που έγραψα κι έχετε πολλά να μάθετε και για την Ασπασία, που φοβάται τις αράχνες, και για τη μαμά μου, που ξέχασε μέσα στο αυτοκίνητο τη γάτα, και για τον μπαμπά μου, που τον είπανε «μπάρμπα» και για το φίλο μου, τον Γιωργή, που πάλεψα μαζί του και δε μ' άφησαν να τον νικήσω, και για μένα και τις Μ.Α. μου (τις Μεγάλες Αποφάσεις μου εννοώ).






Ποιος είναι, τέλος πάντων, ο παράξενος γείτονας; Ποια είναι η σχέση του με το σπίτι της οικογένειας Πλακιώτη; Γιατί, μόλις βλέπει την Άρτεμη, τη φωνάζει Αρέθουσα; Τι ρόλο παίζει ο παπαγάλος του; Και γιατί αυτός ο γείτονας λιποθυμά, μόλις αντικρίσει ένα αθηναϊκό νόμισμα που απεικονίζει μια κουκουβάγια με ολάνοιχτα φτερά; Σ' αυτό το μυθιστόρημα, με την αστυνομική πλοκή και το γοργό διάλογο, θα δοθούν οι απαντήσεις. Και, παράλληλα με τη δράση και την αγωνία, θα γίνει γνωστή και μια άλλη ιστορία, άγνωστη σε πολλούς, που έχει όμως τρομερό ενδιαφέρον: η ιστορία των αρχαίων ελληνικών νομισμάτων. 




⟾Γράψτε μας στα σχόλια ποιο είναι το δικό σας αγαπημένο βιβλίο των παιδικών σας χρόνων.

Σχόλια